GlobalMark

Türk Mobilya Sektörünün İhmal Ettiği Pazarlar

Türkiye’nin ticaret fazlası vermiş olduğu alanlardan biri “mobilya” sektörü. Ülkemizde İnegöl, Ankara, Kayseri’de yoğunlaşmış ve de kalite/fiyat endeksinde dünya rekabetinde güce sahip sektörümüz ihracatını genel olarak Ortadoğu pazarına yönlendirmiş durumda.

T.C. Ticaret Bakanlığı tarafından UR-GE projeleri ile de desteklenen sektör temsilcileri de yoğun olarak ticari heyet gezilerini ve ikili iş görüşmeleri faaliyetlerini de Dubai, Katar, Irak, Suudi Arabistan özelinde gerçekleştirmektedir.

Peki Dünya’da mobilya ticaretinde ithalat bağlamında veriler nasıl?

  • ABD : 67 Milyar Dolar
  • Almanya : 20 Milyar Dolar
  • İngiltere : 11 Milyar Dolar
  • Fransa :11 Milyar dolar
  • Kanada : 9 Milyar Dolar
  • Japonya : 9 Milyar Dolar
  • Hollanda : 6,5 Milyar Dolar
  • İspanya : 4,5 Milyar Dolar

Kısaca özetlemek gerekirse Dünya mobilya ticaretinin satın alımı Kuzey Amerika ve Avrupa tarafından sağlanıyor. En büyük ithalatçılara en çok ürün gönderen ülke tabi ki Çin. Peki Bu devasa pazarda mobilya sektörünün ihracatı ne durumda?

İlk 8 ülkenin toplam ithalatı : 138 Milyar USD

Türkiye’nin bu sekiz ülkeye yapmış olduğu ihracat toplamı ise sadece : 624 Milyon USD

Mobilya sektörünün dönüşümü için ilk 8 ülkeye odaklanmakta ziyadesiyle fayda olduğu çok açık şekilde gözlenmektedir. Bu noktada belirtilen ülkelere nüfuz etmenin birinci yöntemi, ülkelerde yerleşik tasarım lisanına ve de iş tedarik sürecine sektörün adapte olması ile başlayacaktır.

Ticaret heyetler, pazar keşif ziyaretleri, ikili iş görüşmeleri, VIP alım heyeti organizasyonları ile Türkiye’deki mevcut potansiyelin ilk önce sektörün bilgisine açılması öncelikli amaç olmalıdır.

Sadece 10 Milyon nüfuslu Çekya’nın ihracatı 5 Milyar USD; Polonya’nın ihracatı ise 12 milyar USD’dir (Türkiye’nin yaklaşık 6 katı) . Bu minvalde agresif, sürekli frekanslarda ve belli şekilde disipline edilmiş, sürekliliği olan ziyaretler, heyetler, ikili iş görüşmeleri ile ilk önce Avrupa bariyeri aşılmalı akabinde Kuzey Amerika öncelikli bölge olarak mercek altına alınmalıdır.

Nereden başlamalı?

Mevcut bilgiler ışığında: İspanya

Tasarım diline en yakın ürünleri ürettiğimiz ve büyük alıcı bir ülke olarak İspanya’dan başlamanın önemine işaret etmek istiyoruz.

İspanya’ya en çok ithalat yapan ülkeler aşağıda sıralanmıştır: 

  1. Çin – 1,326,478,000 USD
  2. Portekiz – 494,178,000 USD
  3. Almanya – 438,922,000 USD
  4. İtalya – 348,498,000 USD
  5. Fransa – 288,868,000 USD
  6. Polonya-  261,48,000 USD
  7. Fas – 140,24,000 USD
  8. Romanya – 110,612,000 USD
  9. Slovakya – 90,005,000 USD
  10. Hollanda – 79,075,000 USD
  11. Macaristan – 65,681,000 USD
  12. Vietnam – 59,019,000 USD
  13. Sırbistan – 54,551,000 USD
  14. İngiltere – 53,719,000 USD
  15. Litvanya – 51,569,000 USD
  16. Çekya – 51,056,000 USD
  17. Türkiye – 47,367,000 USD
  18. ABD – 43,258,000 USD
  19. Danimarka – 36,028,000 USD
  20. Hindistan – 34,511,000 USD
  21. Endonezya – 30,455,000 USD
  22. Belçika – 30,282,000 USD
  23. İsveç – 26,066,000 USD
  24. Bulgaristan – 23,321,000 USD

Türkiye, Mobilya ithalatında 17. Sıradadır. Reel piyasada kendisine rakip olamayacak denli küçük ülkelerin de altındadır (Litvanya – Çekya – Slovakya – Macaristan gibi)

Sektöre liderlik eden işbirliği kuruluşları için faaliyet önerimiz ise aşağıdaki gibidir:

    • Ülke ile ilgili olarak detaylı bir rapor hazırlanması
    • İthalat veritabanı çalışması yapılması ve de hedef şehir ve de firmaların belirlenmesi
    • Kültürel tasarımsal beklentilerin tespit edilmesi ve model gamı değişikliklerinin ispanya marketine göre hazırlanması – koleksiyon ilgili broşürlerin tespit edilmesi
    • Bahsedilen içeriklerin İspanyolca hazırlanması
    • Reklam çalışmalarının hedefinin ortaya konması ve de reklam faaliyetlerinin yapılması
    • Saha keşif ve gezilerinin organize edilmesi
    • İkili iş görüşmeleri ile ilgili olarak önemli tanıtım faaliyetlerinin yapılması
    • İkili iş görüşmelerinin gerçekleştirilmesi
    • Alım heyeti faaliyetlerinin yapılması

Ülkede birincil olarak ziyaret edilmesi gereken iki şehir bulunmaktadır: Valensiya ve Madrid. Hem genel tasarım lisanını anlamak hem de mevcut ticaretin karar vericileri ile tanışmak için doğru başlangıç noktaları bu şekilde tespit edilmiştir.

İkili iş görüşmelerinin hem bir merkezde yapılması hem de büyük alıcıların yerinde ziyaret edilmesi önem taşımaktadır.

GlobalMark olarak tüm altyapımızın hazır olduğu İspanya pazarında hem mobilya sektörü hem de mobilya sektörüne tedarik sağlayan tüm alt sektörler olan döşemelik kumaş, mdf, bağlantı ekipmanları üreticileri için başarılı pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirebilecek durumdayız.

(Kaynak: www.trademap.org / 2017 yıl sonu ithalat verileri)